Szczepienia

Pamiętaj by zaszczepić zwierzę w pierwszym okresie jego życia. Przy szczepieniach WAŻNA jest regularność i przestrzeganie terminów.

Szczepienia dla kotów zalecane są w 8-9 tygodniu. Szczepienie szczeniaka zalecane jest w 6-7 tygodniu. Dla szczeniąt i kotów prowadzony jest osobny program szczepień. Dla dorosłych osobników lekarz weterynarii ustala indywidualny program szczepień. Na przykład stosujemy inny plan szczepień dla kotów domowych, a inny dla kotów wychodzących.

Szczepieniom podlegają również króliki oraz fretki. Króliki szczepione są przeciwko „ pomorowi króliczemu”. Wykonuje sie je u królików powyżej 6 tygodnia życia, przy czym u zwierząt poniżej 12 tygodnia oraz masie ciała poniżej 1 kg szczepionka jest stosowana w ilości ½ dawki, po 4-6 tygodniach szczepienie jest powtórzone. Zaleca się powtórzenie szczepienia po 9, maksymalnie 12, miesiącach.

Szczepienie przeciwko myksomatozie wykonywane jest u zwierząt powyżej 4 tygodnia życia. Kolejne szczepienia zalecane co 5-6 miesięcy.

Dla fretek w 6 tygodniu życia zalecane jest odrobaczenie. W 7 tygodniu życia pierwsze szczepienie przeciwko nosówce. W 10 tygodniu  drugie szczepienie, kolejne powinny być powtarzane raz do roku. Wg potrzeby można również wykonywać szczepienie przeciwko wściekliźnie.

* ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1) z dnia 7 stycznia 2005 r. w sprawie zwalczania wścieklizny: art. 56, ust. 2: Posiadacze psów są obowiązani zaszczepić psy przeciwko wściekliźnie w terminie 30 dni od dnia ukończenia przez psa 3 miesiąca życia, a następnie nie rzadziej niż co 12 miesięcy od dnia ostatniego szczepienia.

Partnerzy kliniki: